Nå er vi i gang med våre utrolig populære Tarotkurs. I løpet av en kveld (!) vil du være i stand til å bruke kortene til det de er ment til; nemlig et verktøy for å nå underbevisstheten og sjelen.

Men, jeg ønsker å forklare hvorfor så mange millioner mennesker har hatt stor og livsendrende glede av Tarot i mange tusen år.
Tarot er basert på grunnleggende mønstre som finnes i både dyreverdenen (alfa- han og -hun og flokkhierarki) og i spesielt stor grad hos oss mennesker, som art.
Forståelsen av ARKETYPER, som er det moderne navnet på den store Arkana, tillegges den unike psykologen Carl Gustav Jung. Men, kineserne var mange årtusen foran ham, med sin I Ching.

I hvert menneskesinn, underbevissthet, befinner det seg en medfødt, instinktiv, innprentet og intuitiv forståelse av arketyper og dyprollemønstre. Vi handler ut fra disse hver dag, og hver person eller mulighet vi møter, vil også bli «bedømt» av vårt arketypiske arvemateriale.

TAROT KAN BEST BLI BESKREVET SOM EN INITSIERING INN I ET METAFORISK SPRÅK. SPRÅKET SOM LEDER HVER AV OSS INN TIL VÅRT SPIRITUELLE SENTER OG HØYERE SELV.

Vil du vite sannheten om Tarot? Hva det er og hvordan kortene kan hjelpe deg til å bli mer spirituelt forankret og bevisst?
«Tror» du på Tarot kort, blir jeg ofte spurt!

Og svaret er NEI! Kortene er av plast, trykket på et trykkeri, med bilder på!

Men, kortene symboliserer livslærdommene som ligger til grunn for enhver spirituell reise! De er verken mystiske eller skumle, skjebnesvangre eller absolutte! De snakker bare et «annet språk». Verken reptilhjernen din eller det limbiske systemet I hjernen, altså underbevisstheten, forstår ord. Derfor er det så vanskelig å endre vaner som er dypt forankret her. Reptilhjernen kommuniserer i bilder, og det limbiske systemet kommuniserer i bilder og følelser.

Derfor kan du lære å benytte kortene til å hente ut informasjon, der ordene ikke har tilgang. Du kan benytte dem i meditasjon, til kreativt arbeid, visualisering, oppbygging og utvikling av intuisjonen som sans. Du kan snakke med den delen av deg som styrer ca 95% av alt du sier, tenker og gjør.

Underbevisstheten vår en enorm ressurs, som mange ikke har spesielt daglig kontakt med, foruten når vi havner i variasjoner av samme situasjon igjen, og igjen, og igjen. Da har vi en uvane, som styrer oss, og som vi kanskje ikke en gang klarer å se komme, selv om vi virkelig forsøker.

Da kan bruk av kortene hjelpe deg til å se mønstre, monstre, røde tråder og materiale fra egen «blindsone» som er direkte opplysende!

Dette gjør at verktøyet Tarot, kan læres på en kveld og mestres over en livstid.

På Akashaskolens Tarotkurs, betaler du KUN for Tarot kortene, som koster kr: 400,-

Undervisningen får du gratis, samt et stort kompendium på Norsk, over alle kortene.
Allerede på kurset begynner vi å legge noen legg, slik at du for en «hands-on» erfaring, før du begir deg ut i underbevissthetens og arketypenes verden på egenhånd.

Vi spanderer i prinsippet det meste av kurset på deg. HVORFOR? Vel, etter å ha undervist i spirituell og intuitiv visdom, tilgang og verktøy i over 20 år, ønsker jeg å tilby noe av HEL VED for deg som er nysgjerrig. Det finnes mye «New-Age hobby» i vår verden, med unyanserte løfter, «mirakuløse» spådommer og utilgjengelig logikk og grunnstruktur.

Vi på Akashaskolen har alltid fokusert på at lærdom skal gjøre oss visere, la oss oppleve mestring, kanskje modning og personlig vekst. Men, du skal kunne skjønne hva som skjer. Hvis ikke vil den samme underbevisstheten som rommer alle ressursene dine, motarbeide manglende metodeverk. Noen ganger må vi gi slipp på fotfestet for å bevege oss fremover. Men, akkurat som for en dyktig danser, vil det å forstå hvor veien eller dansen går videre gjøre dette til en spennende og levende erfaring, en glede og en lidenskap.
Velkommen på kurs!!!